UncategorizedBrendiranje | 365 Life Coaching

13.8.2019.

Šeron Stoun, model, holivudska glumica, pravnica, akterka jedne od najčuvenijih filmski scena, ali i mnogo više od toga, mišljenja je da ni jedna glumica koja je nosila titulu najpoželjnije se nije tako osećala, nego je to bila slika koju je javnost imala o njoj. Samo je nekoj prijala više, a nekoj manje.

Naime, slika u javnosti može biti u potpunoj disproporciji sa onim što je istina, i obrnuto. Ali činjenica je da je stvaranje slike o sebi, poslu, proizvodu, usluzi jako specifičan i ni malo lak posao. Postoje oformljeni timovi i stručnjaci koji se profesionalno bave odnosima s javnošću u nečiju korist. I ovaj posao podrazumeva skup različitih taktika, strategija, pa i manipulacija, kako bi slika u javnosti bila pozitivna, odnosno očekivana i željena.

Naravno, velike kompanije i poznate ličnosti imaju specijalizovane timove koji se bave PR-om kako bi unapredili svoj biznis ili istakli poslovni ili lični brend. Međutim, šta se dešavama kada nemamo timove i PR stručnjake? Kako da od sebe napravimo konkurentan brend na tržištu- zvanom život, na kojem je sve već viđeno?

Najbolji brend ste Vi!

Mnogo činioca utiče na sliku koju ostavljate. Nekada su oni izabrani promišljeno, a nekada samo spontano prate Vaše delanje. Koliko je teško biti uspešan u poslovnom svetu, isto toliko je teško stvoriti dobru sliku o sebi, svom poslu, uslugama koje pružate. Difernciranje se ne postiže samo kvalitetom, koji jeste krucijalan, ali bitan je i utisak koji ostavljate, šta se to priča o vama, a šta šapuće. Veoma je važno da Vi budete istinski zadovoljni! A kada to već jeste, onda Vas ni jedna reč ne može  „pogrešno“ opisati.

A šta znači biti zadovoljan?

Pre nego što ste postali uspešni morali ste imati sliku o tome kako će izgledati Vaš uspeh, kako ćete Vi izgledati, kakav stil oblačenja ćete imati, kako ćete komunicirati… Prisetite se te slike i uporedite je sa sadašnjom i uočite razlike, ukoliko ih ima. Početna faza je veoma važna, ali se ona vremenom može modifikovati, nadograđivati, dopunjavati. Vremenom kako „rastete“ i razvijate se, tako će se i Vaš stil menjati. Ali morate zadržati onu ideju sa kojom ste započeli svoju priču.

Samopouzdanje – mač sa dve oštrice

Kažu da je za uspeh u bilo kojoj sferi života važan – naš subjektivni doživljaj nas samih. Ne možemo biti uspešni ukoliko sami sebe ne doživljavamo tako. Međutim višak samopouzdanja nam može štetiti identično kao nedostatak istog. Kako bismo ga imali baš onoliko koliko nam je potrebno, moramo biti u korelaciji sa realnošću. Za početak je uvek dobro uraditi personalnu SWOT analizu.

SWOT analiza je poznata metoda koja se koristi u ekonomiji, i uopšte poslovanju, za utvrđivanje sadašnjih i budućih šansi i pretnji iz okruženja i sopstvenih slabost. Ovaj akronim je sastavljen od početnih reči koje znače:

S – trengths (snage)

W- eaknesses (slabosti)

O – pportunities (mogućnosti)

T – hreats (pretnje)

 

Dakle, za svaki Vaš cilj, potrebno je da jasno analizirate svaku od datih opcija u predstavljenoj analizi. A potom možete da raditi na vizualizaciji sebe. Odnosno na tome kako želite da izgledate, kako želite da Vas ljudi shvataju, koliko želite da imate uticaja na druge, gde često grešite, itd.

Zašto je ovo važno?

Sigurno Vam se dešavalo, meni često, da Vas ljudi doživljavaju suprotno od onoga kako biste Vi to želili. I to možda i nije toliko važno, jer svako ima pravo na svoj identitet i ne bi ga trebalo menjati pod uticajem okruženja. Sa svih strana nam se urezalo u “mozak” – Budi svoj/a, razlikuj se od drugih, budi original, a ne kopija, isl. Međutim ovde pričamo o drugačijoj percepciji. Ovde pričamo o tome da mi budemo zadovoljni. Podeliću sa Vama svoj lični primer.

Naime, kada sam započinjala svoj biznis, nisam imala jasnu viziju o tome koliko je važno ne samo šta izgovaram, već način na koji izgovaram, kako se oblačim, kako komuniciram sa okolinom, koliko sam dostupna, odnosno nedostupna… Po prirodi sam “štreberka” i volim stručne tekstove, surovi profesionalizam, šturu komunikaciju, radoholisanje… kada je posao u pitanju. Međutim, privatno sam jako opuštena, vesela i vrcava. I bilo je potrebno sve to spakovati u jednu celinu i predstaviti se “svetu”na pravi način. Moj način. Neretko mi se dešavalo, da me pojedini klijenti ili ljudi sa kojima sarađujem doživljavaju ili kao previše ozbiljnu ili kao potpuno neozbiljnu. I, da, u jednom trenutku je to počelo da mi smeta.

E onda sam sela, i postavila sebi sledeća pitanja:

  • Kako izgleda neko ko se bavi istim ili sličnim poslom?
  • Kako ga ljudi u okruženju doživljavaju?
  • Kakav utisak ostavlja?
  • Da li mu veruju?
  • Da li je uspešan?
  • Kako korača?
  • Kako komunicira?
  • Kako bih želela JA da izgledam?
  • Koja su mi interesovanja?
  • Sa kim sarađujem, a sa kim ne?
  • Sa kim provodim slobodno vreme?
  • Koje aktivnosti i događaje posećujem?

Bilo je još par pitanja, kojih se sada ne sećam, ali ova su definitivno su odredila i moj život i moju karijeru!

Jako je važno da brinete o svom imidžu, ali da ne menjate suštinski sebe, već da složite kompletnu slagalicu od svih raspoloživih puzli koje se uklapaju u Vašu ličnost. Dodadjte, oduzimajte, menjajte, kako Vam volja. Ali slagalica na kraju mora da bude slika kojom ćete biti zadovoljni, s kojom ćete se osećati “kao svoj na svome” i koja će Vas izdvajati od drugih.

U nekim od sledećih tekstova ću pisati o promenama. Ali ovde ću samo spomnuti da su promene zaista jedina konstanta u životu. Ne treba ih se plašiti, već ih treba doživljavati kao nešto sasvim prirodno. Kao što se smenjuju godišnja doba ili mesečeve mene. Treba izabrati samo one prave, koje će doprineti našem razvoju, napretku, boljitku…

Ma koliko delovalo smešno ili teško, ali zamišljate sebe kao vrlo uspešnu osobu (ma kakva ona po vašim merilima bila), saživite se sa tom slikom, naviknite se na nju i na kraju ćete lako usvojiti taj novi model ponašanja.

I baš kao u pesmi “Poraz jedne zvezde”, velikog Mike Antića:

“Ako sada nisi ti

Nikad to nećeš ni biti.

Nije sve u svoje vreme,

Već sve u tvoje vreme!”

 

Ne gubite vreme. Ne trošite ga uzalud. Uživajte u svakom danu. Uživajte u onome što jeste zapravo Vi.

 

 

                                                                                                                                          Ivana Pelesić

                                                                                                                                   Life & Business Coach

 

https://365lifecoaching.rs/wp-content/uploads/2018/04/365lc-logo-white-2.png

Pratite nas na društvenim mrežama: